Перегляд програми "Модельна навчальна програма «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Гущина Н.І., Василашко І.П.)"
Розділ 1. Вчусь вчитися(4 год)
Я вчусь ефективно. Ефективні способи засвоєння навчальної інформації. Допоміжні засоби для навчання. Причини успіхів та невдач у навчанні
Пошук інформації та її критичне оцінювання. Інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах та її достовірність.
Безпека в цифровому середовищі.
Статистика використання очікуваних результатів навчання
Соціальна та здоров’язбережувальна
Маркування | Ім’я | Кількість |
---|---|---|
2 СЗО 1.1-1 | розпізнає вияви неповаги та приниження | 0 |
2 СЗО 1-1.1-2 | уникає виявів неповаги та приниження у власній поведінці | 0 |
2 СЗО 1-1.1-3 | належно реагує на цькування, тиск та приниження | 0 |
2 СЗО 1-1.1-4 | пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право захищати свою гідність і недоторканість свого тіла | 0 |
2 СЗО 1-1.1-5 | пояснює, як безпечно і без шкоди для здоров’я поводитися в мережі | 0 |
2 СЗО 2-1.1-6 | дотримується правил щодо догляду за своїм тілом, одягом, особистими речами | 0 |
2 СЗО 2-1.1-7 | використовує відповідні назви частин тіла та органів для повідомлення про самопочуття чи проблеми зі здоров’ям (біль, дискомфорт тощо) | 0 |
2 СЗО 2-1.1-8 | визначає осіб, до яких може звертатися при поганому самопочутті | 0 |
2 СЗО 2-1.2-1 | визначає дії, які його / її ображають | 0 |
2 СЗО 2-1.2-2 | підтримує та приймає інших | 0 |
2 СЗО 2-1.2-3 | демонструє відсторонення від неприйнятних дотиків з боку інших людей; повідомляє про це дорослих, яким довіряє | 0 |
2 СЗО 1-1.3-1 | визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки | 0 |
2 СЗО 1-1.3-2 | описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони | 0 |
2 СЗО 1-1.3-3 | демонструє, як попросити допомоги при потребі | 0 |
2 СЗО 1-1.3-4 | пояснює, яку просту першу допомогу можна надати | 0 |
2 СЗО 3-1.3-5 | розрізняє потреби близьких людей та друзів | 0 |
2 СЗО 3-1.3-6 | звертається за підтримкою до осіб, яким довіряє | 0 |
2 СЗО 3-1.3-7 | розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги | 0 |
2 СЗО 2-1.4-1 | встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі | 0 |
2 СЗО 2-1.4-2 | пояснює функції та значення батьків для кожної людини | 0 |
2 СЗО 2-1.4-3 | пояснює правила моральної поведінки вдома, у школі | 0 |
2 СЗО 3-1.4-4 | пояснює, ознаки здорової етичної поведінки | 0 |
2 СЗО 3-1.4-5 | пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) | 0 |
2 СЗО 3-1.4-6 | дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях | 0 |
2 СЗО 3-1.4-7 | пояснює, чому людині потрібна доброчинність | 0 |
2 СЗО 3-1.4-8 | пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля | 0 |
2 СЗО 3-1.4-9 | пояснює, якою має бути підприємлива людина | 0 |
2 СЗО 3-1.4-10 | пояснює, чому важливо поважати чужу власність | 0 |
2 СЗО 1-2.1-1 | розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях | 0 |
2 СЗО 1-2.1-2 | пояснює ситуації, у яких побутові прилади, речовини можуть бути небезпечними для людини | 0 |
2 СЗО 1-2.1-3 | описує дії, доцільні в разі небезпечної ситуації з вогнем, водою, газом, вибухонебезпечними предметами та речовинами | 0 |
2 СЗО 1-2.1-4 | описує дії, доцільні в разі контакту з незнайомою людиною | 0 |
2 СЗО 1-2.1-5 | розпізнає предмети, до яких не можна торкатися (забуті сторонніми людьми речі, зброя тощо) | 0 |
2 СЗО 1-2.2-1 | пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної поведінки вдома | 0 |
2 СЗО 1-2.2-2 | пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі | 0 |
2 СЗО 1-2.2-3 | прогнозує наслідки небезпечної поведінки з підозрілими предметами, забутими речами, вибуховими пристроями та зброєю | 0 |
2 СЗО 2-2.2-4 | описує свої почуття в різних ситуаціях | 0 |
2 СЗО 2-2.2-5 | пояснює, чому небезпечно та шкідливо дражнити або залякувати інших | 0 |
2 СЗО 2-2.2-6 | описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді | 0 |
2 СЗО 3-2.2-7 | пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв, персонажів мультфільмів тощо | 0 |
2 СЗО 1-2.3-1 | обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до / зі школи з урахуванням правил дорожнього руху | 0 |
2 СЗО 1-2.3-2 | обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком | 0 |
2 СЗО 2-2.3-3 | описує безпечне й відповідальне вживання їжі, використання ліків, побутових засобів | 0 |
2 СЗО 2-2.3-4 | демонструє дії, спрямовані на подолання страху | 0 |
2 СЗО 3-2.3-5 | ставить перед собою мету споживати корисні продукти, складає їхній перелік | 0 |
2 СЗО 3-2.3-6 | використовує раціонально кишенькові гроші | 0 |
2 СЗО 1-2.4-1 | пояснює правила безпечної поведінки вдома ( з побутовими приладами, речовинами тощо) | 0 |
2 СЗО 1-2.4-2 | дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях | 0 |
2 СЗО 1-2.4-3 | розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху | 0 |
2 СЗО 1-2.4-4 | розрізняє підозрілі предмети ( забуті речі, зброя та її елементи тощо) та пояснює, куди і як звернутися з повідомленням про знахідку | 0 |
2 СЗО 2-3.1-1 | пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини | 0 |
2 СЗО 2-3.1-2 | розрізняє продукти за походженням (напр., рослинного, тваринного тощо) | 0 |
2 СЗО 2-3.1-3 | пояснює, що таке хибне використання речовин (напр., ліки – не за призначенням або в надмірних кількостях) | 0 |
2 СЗО 2-3.1-4 | розпізнає безпечні і небезпечні речовини | 0 |
2 СЗО 2-3.1-5 | розрізняє здорові та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини | 0 |
2 СЗО 2-3.2-1 | описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою) | 0 |
2 СЗО 2-3.2-2 | визначає, як змінюється людське тіло з віком | 0 |
2 СЗО 2-3.2-3 | відзначає зміни у своєму тілі у процесі дорослішання, хвороби, втоми, фізичної активності | 0 |
2 СЗО 2-3.2-4 | наводить приклади зародження та розвитку живих істот | 0 |
2 СЗО 1-3.3-1 | розрізняє корисні та шкідливі впливи на вибір безпечної поведінки з боку батьків, учителів, друзів, ЗМІ тощо | 0 |
2 СЗО 1-3.3-2 | пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома, у школі | 0 |
2 СЗО 2-3.3-3 | пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини | 0 |
2 СЗО 2-3.3-4 | розрізняє позитивні і негативні впливи оточення на вибір здорового способу життя (сім’я, вчителі, лікарі, однолітки, ЗМІ) | 0 |
2 СЗО 2-3.3-5 | пояснює важливість руху та активної поведінки для себе та інших | 0 |
2 СЗО 2-3.3-6 | пояснює, як запобігти неінфекційним та інфекційним захворюванням (спосіб життя, правила гігієни, щеплення) | 0 |
2 СЗО 2-3.3-7 | пояснює, як поводитися поруч із людьми з неінфекційними та інфекційними захворюваннями | 0 |
2 СЗО 2-3.3-8 | пояснює роль щеплення для попередження інфекційних захворювань | 0 |
2 СЗО 2-3.3-9 | пояснює важливість впливу питної води на організм | 0 |
2 СЗО 2-3.3-10 | описує шкоду від вживання алкоголю, тютюну, наркотиків, можливого хибного вживання інших речовин | 0 |
2 СЗО 2-3.3-11 | порівнює вплив різних емоцій та почуттів на себе та інших | 0 |
2 СЗО 2-3.4-1 | розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування | 0 |
СЗО 2-3.4-2 | пояснює важливість споживання продуктів своєї місцевості | 0 |
2 СЗО 2-3.4-3 | наводить приклади українських національних страв та страв інших країн | 0 |
2 СЗО 2-3.4-4 | пояснює важливість сну та відпочинку (активного і пасивного) для належного розвитку організму та збереження здоров’я | 0 |
2 СЗО 3-3.4-5 | пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь | 0 |
2 СЗО 3-3.4-6 | розрізняє ознаки добробуту людини | 0 |
2 СЗО 2-4.1-1 | пояснює, чому належні для збереження здоров’я умови сприяють навчанню | 0 |
2 СЗО 2-4.1-2 | застосовує різні способи зняття втоми (за допомогою гімнастики, дихальних вправ, музики, прогулянки, зміни виду діяльності тощо) | 0 |
2 СЗО 3-4.1-3 | пояснює важливість навчання у школі для власного добробуту | 0 |
2 СЗО 3-4.1-4 | організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома | 0 |
2 СЗО 3-4.1-5 | дотримується оптимального режиму дня | 0 |
2 СЗО 1-4.2-1 | розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають | 0 |
2 СЗО 1-4.2-2 | визначає місця, де можна безпечно відпочити | 0 |
2 СЗО 2-4.2-3 | добирає продукти харчування, орієнтуючись на позначки на упакуванні | 0 |
2 СЗО 2-4.2-4 | визначає місця, де можна харчуватися здорово | 0 |
2 СЗО 3-4.3-1 | розрізняє важливі і менш важливі потреби, визначає доступні шляхи їх задоволення | 0 |
2 СЗО 3-4.3-2 | складає перелік речей, необхідних для конкретної життєвої ситуації | 0 |
2 СЗО 3-4.3-3 | пояснює, чому люди купують товари | 0 |
2 СЗО 2-4.4-1 | виражає словесно і несловесно потреби, бажання, почуття | 0 |
2 СЗО 2-4.4-2 | відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні» | 0 |
2 СЗО 2-4.4-3 | визначає осіб, від яких може отримати інформацію про вживання ліків та користування предметами домашнього вжитку | 0 |
2 СЗО 2-4.4-4 | розрізняє родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки та подружнє життя | 0 |
2 СЗО 2-4.4-5 | пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб, їхнього походження | 0 |
2 СЗО 3-4.4-6 | об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри | 0 |
2 СЗО 3-4.4-7 | виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуюсь із рішенням команди | 0 |
2 СЗО 3-4.4-8 | пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору | 0 |
2 СЗО 2-4.5-1 | пояснює, що переїдати – шкідливо | 0 |
2 СЗО 2-4.5-2 | пояснює, що важлива помірність під час перегляду телебачення та користування цифровими пристроями, дотримується цих обмежень у побуті | 0 |
2 СЗО 3-4.5-3 | пояснює значення грошей та матеріальних цінностей | 0 |
2 СЗО 3-4.5-4 | пояснює, що не всі потреби можна задовольнити через обмеженість ресурсів | 0 |
2 СЗО 3-4.5-5 | планує витрати кишенькових грошей | 0 |
2 СЗО 2-4.6-1 | пояснює, чому навчання допомагає зберігати здоров’я | 0 |
2 СЗО 2-4.6-2 | пояснює, як бути прикладом здорової поведінки для інших | 0 |
2 СЗО 3-4.6-3 | розповідає, як від власного ставлення до навчання залежить його / її успіх і добробут в майбутньому | 0 |
2 СЗО 3-4.6-4 | визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання, напр. щодо здорового способу життя свого / родини | 0 |
2 СЗО 3-4.6-5 | планує свій вихідний день з урахуванням умов та можливостей | 0 |
2 СЗО 3-4.6-6 | розрізняє різні професії та пояснює важливість навчання для їх опанування | 0 |
2 СЗО 3-4.7-1 | зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах | 0 |
2 СЗО 3-4.7-2 | ініціює спільні справи, ігри, розваги | 0 |
2 СЗО 3-4.7-3 | описує цінність створеного разом | 0 |