Перегляд програми "Модельна навчальна програма «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Гущина Н.І., Василашко І.П.)"

Розділ 1. Вчусь вчитися(4 год)
Я вчусь ефективно. Ефективні способи засвоєння навчальної інформації. Допоміжні засоби для навчання. Причини успіхів та невдач у навчанні
Пошук інформації та її критичне оцінювання. Інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах та її достовірність.
Безпека в цифровому середовищі.

Статистика використання очікуваних результатів навчання

Соціальна та здоров’язбережувальна
Маркування Ім’я Кількість
2 СЗО 1.1-1 розпізнає вияви неповаги та приниження 0
2 СЗО 1-1.1-2 уникає виявів неповаги та приниження у власній поведінці 0
2 СЗО 1-1.1-3 належно реагує на цькування, тиск та приниження 0
2 СЗО 1-1.1-4 пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право захищати свою гідність і недоторканість свого тіла 0
2 СЗО 1-1.1-5 пояснює, як безпечно і без шкоди для здоров’я поводитися в мережі 0
2 СЗО 2-1.1-6 дотримується правил щодо догляду за своїм тілом, одягом, особистими речами 0
2 СЗО 2-1.1-7 використовує відповідні назви частин тіла та органів для повідомлення про самопочуття чи проблеми зі здоров’ям (біль, дискомфорт тощо) 0
2 СЗО 2-1.1-8 визначає осіб, до яких може звертатися при поганому самопочутті 0
2 СЗО 2-1.2-1 визначає дії, які його / її ображають 0
2 СЗО 2-1.2-2 підтримує та приймає інших 0
2 СЗО 2-1.2-3 демонструє відсторонення від неприйнятних дотиків з боку інших людей; повідомляє про це дорослих, яким довіряє 0
2 СЗО 1-1.3-1 визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки 0
2 СЗО 1-1.3-2 описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони 0
2 СЗО 1-1.3-3 демонструє, як попросити допомоги при потребі 0
2 СЗО 1-1.3-4 пояснює, яку просту першу допомогу можна надати 0
2 СЗО 3-1.3-5 розрізняє потреби близьких людей та друзів 0
2 СЗО 3-1.3-6 звертається за підтримкою до осіб, яким довіряє 0
2 СЗО 3-1.3-7 розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги 0
2 СЗО 2-1.4-1 встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі 0
2 СЗО 2-1.4-2 пояснює функції та значення батьків для кожної людини 0
2 СЗО 2-1.4-3 пояснює правила моральної поведінки вдома, у школі 0
2 СЗО 3-1.4-4 пояснює, ознаки здорової етичної поведінки 0
2 СЗО 3-1.4-5 пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) 0
2 СЗО 3-1.4-6 дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях 0
2 СЗО 3-1.4-7 пояснює, чому людині потрібна доброчинність 0
2 СЗО 3-1.4-8 пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля 0
2 СЗО 3-1.4-9 пояснює, якою має бути підприємлива людина 0
2 СЗО 3-1.4-10 пояснює, чому важливо поважати чужу власність 0
2 СЗО 1-2.1-1 розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях 0
2 СЗО 1-2.1-2 пояснює ситуації, у яких побутові прилади, речовини можуть бути небезпечними для людини 0
2 СЗО 1-2.1-3 описує дії, доцільні в разі небезпечної ситуації з вогнем, водою, газом, вибухонебезпечними предметами та речовинами 0
2 СЗО 1-2.1-4 описує дії, доцільні в разі контакту з незнайомою людиною 0
2 СЗО 1-2.1-5 розпізнає предмети, до яких не можна торкатися (забуті сторонніми людьми речі, зброя тощо) 0
2 СЗО 1-2.2-1 пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної поведінки вдома 0
2 СЗО 1-2.2-2 пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі 0
2 СЗО 1-2.2-3 прогнозує наслідки небезпечної поведінки з підозрілими предметами, забутими речами, вибуховими пристроями та зброєю 0
2 СЗО 2-2.2-4 описує свої почуття в різних ситуаціях 0
2 СЗО 2-2.2-5 пояснює, чому небезпечно та шкідливо дражнити або залякувати інших 0
2 СЗО 2-2.2-6 описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді 0
2 СЗО 3-2.2-7 пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв, персонажів мультфільмів тощо 0
2 СЗО 1-2.3-1 обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до / зі школи з урахуванням правил дорожнього руху 0
2 СЗО 1-2.3-2 обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком 0
2 СЗО 2-2.3-3 описує безпечне й відповідальне вживання їжі, використання ліків, побутових засобів 0
2 СЗО 2-2.3-4 демонструє дії, спрямовані на подолання страху 0
2 СЗО 3-2.3-5 ставить перед собою мету споживати корисні продукти, складає їхній перелік 0
2 СЗО 3-2.3-6 використовує раціонально кишенькові гроші 0
2 СЗО 1-2.4-1 пояснює правила безпечної поведінки вдома ( з побутовими приладами, речовинами тощо) 0
2 СЗО 1-2.4-2 дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях 0
2 СЗО 1-2.4-3 розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху 0
2 СЗО 1-2.4-4 розрізняє підозрілі предмети ( забуті речі, зброя та її елементи тощо) та пояснює, куди і як звернутися з повідомленням про знахідку 0
2 СЗО 2-3.1-1 пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини 0
2 СЗО 2-3.1-2 розрізняє продукти за походженням (напр., рослинного, тваринного тощо) 0
2 СЗО 2-3.1-3 пояснює, що таке хибне використання речовин (напр., ліки – не за призначенням або в надмірних кількостях) 0
2 СЗО 2-3.1-4 розпізнає безпечні і небезпечні речовини 0
2 СЗО 2-3.1-5 розрізняє здорові та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини 0
2 СЗО 2-3.2-1 описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою) 0
2 СЗО 2-3.2-2 визначає, як змінюється людське тіло з віком 0
2 СЗО 2-3.2-3 відзначає зміни у своєму тілі у процесі дорослішання, хвороби, втоми, фізичної активності 0
2 СЗО 2-3.2-4 наводить приклади зародження та розвитку живих істот 0
2 СЗО 1-3.3-1 розрізняє корисні та шкідливі впливи на вибір безпечної поведінки з боку батьків, учителів, друзів, ЗМІ тощо 0
2 СЗО 1-3.3-2 пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома, у школі 0
2 СЗО 2-3.3-3 пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини 0
2 СЗО 2-3.3-4 розрізняє позитивні і негативні впливи оточення на вибір здорового способу життя (сім’я, вчителі, лікарі, однолітки, ЗМІ) 0
2 СЗО 2-3.3-5 пояснює важливість руху та активної поведінки для себе та інших 0
2 СЗО 2-3.3-6 пояснює, як запобігти неінфекційним та інфекційним захворюванням (спосіб життя, правила гігієни, щеплення) 0
2 СЗО 2-3.3-7 пояснює, як поводитися поруч із людьми з неінфекційними та інфекційними захворюваннями 0
2 СЗО 2-3.3-8 пояснює роль щеплення для попередження інфекційних захворювань 0
2 СЗО 2-3.3-9 пояснює важливість впливу питної води на організм 0
2 СЗО 2-3.3-10 описує шкоду від вживання алкоголю, тютюну, наркотиків, можливого хибного вживання інших речовин 0
2 СЗО 2-3.3-11 порівнює вплив різних емоцій та почуттів на себе та інших 0
2 СЗО 2-3.4-1 розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування 0
СЗО 2-3.4-2 пояснює важливість споживання продуктів своєї місцевості 0
2 СЗО 2-3.4-3 наводить приклади українських національних страв та страв інших країн 0
2 СЗО 2-3.4-4 пояснює важливість сну та відпочинку (активного і пасивного) для належного розвитку організму та збереження здоров’я 0
2 СЗО 3-3.4-5 пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь 0
2 СЗО 3-3.4-6 розрізняє ознаки добробуту людини 0
2 СЗО 2-4.1-1 пояснює, чому належні для збереження здоров’я умови сприяють навчанню 0
2 СЗО 2-4.1-2 застосовує різні способи зняття втоми (за допомогою гімнастики, дихальних вправ, музики, прогулянки, зміни виду діяльності тощо) 0
2 СЗО 3-4.1-3 пояснює важливість навчання у школі для власного добробуту 0
2 СЗО 3-4.1-4 організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома 0
2 СЗО 3-4.1-5 дотримується оптимального режиму дня 0
2 СЗО 1-4.2-1 розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають 0
2 СЗО 1-4.2-2 визначає місця, де можна безпечно відпочити 0
2 СЗО 2-4.2-3 добирає продукти харчування, орієнтуючись на позначки на упакуванні 0
2 СЗО 2-4.2-4 визначає місця, де можна харчуватися здорово 0
2 СЗО 3-4.3-1 розрізняє важливі і менш важливі потреби, визначає доступні шляхи їх задоволення 0
2 СЗО 3-4.3-2 складає перелік речей, необхідних для конкретної життєвої ситуації 0
2 СЗО 3-4.3-3 пояснює, чому люди купують товари 0
2 СЗО 2-4.4-1 виражає словесно і несловесно потреби, бажання, почуття 0
2 СЗО 2-4.4-2 відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні» 0
2 СЗО 2-4.4-3 визначає осіб, від яких може отримати інформацію про вживання ліків та користування предметами домашнього вжитку 0
2 СЗО 2-4.4-4 розрізняє родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки та подружнє життя 0
2 СЗО 2-4.4-5 пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб, їхнього походження 0
2 СЗО 3-4.4-6 об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри 0
2 СЗО 3-4.4-7 виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуюсь із рішенням команди 0
2 СЗО 3-4.4-8 пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору 0
2 СЗО 2-4.5-1 пояснює, що переїдати – шкідливо 0
2 СЗО 2-4.5-2 пояснює, що важлива помірність під час перегляду телебачення та користування цифровими пристроями, дотримується цих обмежень у побуті 0
2 СЗО 3-4.5-3 пояснює значення грошей та матеріальних цінностей 0
2 СЗО 3-4.5-4 пояснює, що не всі потреби можна задовольнити через обмеженість ресурсів 0
2 СЗО 3-4.5-5 планує витрати кишенькових грошей 0
2 СЗО 2-4.6-1 пояснює, чому навчання допомагає зберігати здоров’я 0
2 СЗО 2-4.6-2 пояснює, як бути прикладом здорової поведінки для інших 0
2 СЗО 3-4.6-3 розповідає, як від власного ставлення до навчання залежить його / її успіх і добробут в майбутньому 0
2 СЗО 3-4.6-4 визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання, напр. щодо здорового способу життя свого / родини 0
2 СЗО 3-4.6-5 планує свій вихідний день з урахуванням умов та можливостей 0
2 СЗО 3-4.6-6 розрізняє різні професії та пояснює важливість навчання для їх опанування 0
2 СЗО 3-4.7-1 зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах 0
2 СЗО 3-4.7-2 ініціює спільні справи, ігри, розваги 0
2 СЗО 3-4.7-3 описує цінність створеного разом 0

Пояснювальна записка